torsdag 23 april 2009

Olika världar

Det slår mig att jag inte sett till att vara tydlig med att markera allt jag gjort, i bloggen. Medger att en del är magert. Men ändå. En RSS till 10+1 finns. Jag har också öppnat en chat via google här på min hemmadator. Alltså kan jag chatta med människor jag inte känner. Hemifrån på kvällen. Och på helgen.

Fast ikväll har det varit en vän här som vi inte träffat på länge, länge. Han kommer från Indien. Där har han startat en byfolkhögskola. Han har sen 70-talet rest runt i Norden och samlat in pengar till denna skola. Nu har den 800 elever. Staten betalar för 300 och Jaja, som vår indiske vän kallas i Sverige, reser fortfarande runt och berättar om sin skola. Jaja är 80 år nu. Hans tidigare så svarta hår och skägg är grått. Men han ser annars ut som när jag såg honom senast, för dryga 25 år sen.

Det har varit en himla trevlig kväll!

Inga kommentarer: